第一次聽到And So It Goes是在200810月份,當時連做夢也沒想到我最喜愛的澳洲籍吉他天神Tommy Emmanuel會來台北演出,在10/25晚上他初抵台北那天,主辦單位在台北凱撒飯店辦了一個小型餐會,我們一家3口都去了,我帶了Baby Taylor吉他和影響Tommy極大的美國吉他大師Chet Atkins的樂譜書請Tommy幫我簽名,他不但吉他彈得出神入化,人也非常誠懇親切,完全沒有架子!



 



 



 



 


2天晚上他在演奏會彈了And So It Goes這首Billy Joel的歌,我深受感動,先請大家來聽聽看原唱Billy Joel版本!


 


 


 


And So It Goes
In every heart there is a room
A sanctuary safe and strong
To heal the wounds from lovers past
Until a new one comes along

I spoke to you in cautious tones
You answered me with no pretense
And still I feel I said too much
My silence is my self defense

And every time I've held a rose
It seems I only felt the thorns
And so it goes, and so it goes
And so will you soon I suppose



But if my silence made you leave
Then that would be my worst mistake
So I will share this room with you
And you can have this heart to break

And this is why my eyes are closed
It's just as well for all I've seen
And so it goes, and so it goes
And you're the only one who knows

So I would choose to be with you
That's if the choice were mine to make
But you can make decisions too
And you can have this heart to break

And so it goes, and so it goes
And you're the only one who knows



每個人心中都有一個小密室,


它是強壯又安全的避難所 ….


因為舊愛的傷痛 使我不敢多說


但還是覺得說了太多 於是我選擇沉默


每當手握玫瑰 我似乎只能摸觸刺痛


我想你也即將如此吧


如果你的離去是因為我的沉默


那將是我犯的最嚴重的錯


所以我願意與你分享我心中的密室


你才能將這顆心撕碎


Tommy說他最喜愛的曲子並不只是吉他演奏曲,而是他那年代(也就是我的年代)一些傑出作曲家如Elton John, Billy Joel, James Taylor, Phil Collins …寫的歌, And So It Goes就是其中一首,接著請欣賞Tommy在挪威奧斯陸的現場演出.下週一就是七夕了,祝福大家情人節快樂!


arrow
arrow
    全站熱搜

    Johnny 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()